Batņa par sākumskolas skolēnu vērtēšanas sistēmu: Tas ir pats
muļķīgākais izdomājums, ko esmu redzējis!

Atzīmes tāpat kā nauda nav pašmērķis – tā TV24 raidījumā “Kārtības rullis”
teica Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta vadītājs (NA),
bijušais Siguldas Valsts ģimnāzijas direktors Rūdolfs Kalvāns.
Kopā ar Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputātu (AS), bijušo
Ādažu vidusskolas direktoru Česlavu Batņu, Jūrmalas Valsts ģimnāzijas
direktori, Jūrmalas domes deputāti (LZP) Ievu Tarandu un Latvijas Izglītības un
zinātnes darbinieku arodbiedrības vadītāju Inga Vanagu viņš diskutēja par
izglītības sistēmu, reformām un STAP vērtēšanas sistēmu (STAP ir līmeņu
apzīmējumi, ko izmanto 1.–3. klases skolēnu snieguma vērtēšanā). Papildinot
Kalvāna teikto, Česlavs Batņa atzīst, ka eksāmenu slieksnis, kas šogad no 10%
paaugstināts līdz 15%, ir visnotaļ zems un ka eksāmenos tiek prasītas
elementāras zināšanas. Taču, pēc viņa domām, jāņem vērā fakts, ka Latvijā
aizvien pieaug to bērnu skaits, kuriem mācībās nepieciešami atbalsta pasākumi.
“Diemžēl tā ir parasto skolu, ne ģimāziju realitāte. Tā piemēram, Ādažos no 800
sākumsskolas skolēniem 170 bērniem nepieciešams atbalsts, un tie ir tie, kuri
potenciāli šos 15% var nesaņemt,” secina Batņa. Viņaprāt, mums vajadzētu
mācīties no kaimiņvalsts Igaunijas piemēra, kur nav noteikts procentu slieksnis.
Savukārt, runājot par vērtēšanas sistēmu Latvijas skolās, Batņa ar ironiju
noteica: “Nu, piedodiet, draugi, mīļie… Es divus gadus strādāju sākumskolā un
vērtēju bērnus pēc STAPa – tas ir pats muļķīgākais izdomājums, ko esmu
redzējis. Šī vērtēšanas sistēma ir nokopēta no kaut kā, ieviesta mums… Man
šķiet tam cilvēkam, kas to izdomāja, vajadzētu pajautāt: kur tev tā ģeniālā doma
radās?…”

Pārējie raksti