
Mazākapdzīvotās vietās sabiedrisko transportu varēs pasūtīt ar
aplikāciju vai zvanu centrā
Kas notiek ar sabiedrisko transportu un ceļiem Latvijā? Vai kļūst
aizvien dārgāk un nepieejamāk? Uz šiem jautājumiem atbildi TV24
raidījumā “Naudas cena” centās rast satiksmes ministrs
(Progresīvie)
Atis Švinka, Rīgas pilsētas izpilddirektors, bijušais VSIA “Latvijas
Valsts ceļi” priekšsēdētājs Jānis Lange
un biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” priekšsēdētājs
Andris Bērziņš.
Stāstot par kravu un pasažieru pārvadājumiem, satiksmes
ministrs minēja vairākus faktus: ja pirms dažiem gadiem Latvijas
dzelzceļa infrastruktūras izmantojamība bijusi 76% kravu
pārvadājumi, bet 26% pasažieru pārvadājumi, tad šobrīd 84% ir
pasažieru pārvadājumi un 16% – kravas. “Latvija šogad pārsniegs 20
miljonus pasažieru pārvadājumos un tas ir daudz vairāk nekā Igaunija
un Lietuva kopā. Tas apliecina, cik nozīmīgi ir pasažieru vilcienu
pārvadājumi.
Runājot par autobusu pārvadājumiem, Švinka norādīja, ka tiek
pētīts, cik liela ir noslodze, jo nav jau tā, ka tiek vienkārši samazināti
līdzekļi. “Tā ir aboslūta loģika – ja ir vilciena maršruts, tad jautājums,
kāpēc blakus jābūt dotētam autobusa maršrutam? Tie nav
emocionāli, bet datos balstīti jautājumi. Mēs investējam ļoti daudz
kasu sistēmās, aplikācijās, pasažieru skaitītājos, reģistratoros, lai
precīzi zinātu, kur cilvēki pārvietojas. Tur arī jābūt transportam.
Turklāt no nākamā gada mazākapdzīvotās vietās būs transports pēc
pierasījuma, tā būs sistēma, ka cilvēks ar aplikācijas palīdzību vai
piezvanot uz zvanu centru varēs pasūtīt transportu. Tā būs daļa no
sabiedriskā transporta, papildinoša. Līdz ar to teikt, ka kaut kas tiek
nogriezts, es nepiekrītu, tiek mainīta sistēma,” skaidroja ministrs
Švinka.